Bozcaada: Deniz, Şarap ve Kedi!

Çanakkale Bozcaada, yıllardır gitmek istediğim bir yerdi. Ne zaman gitmeye karar versem son anda hep başka bir yeri ona tercih ettim. Çok pişmanım blog :)

Neyse en sonunda şeytanın bacağını kırıyoruz ve kışın ortasında Bozcaada'ya gitmeye karar veriyoruz. Yola çıkarken hala benim hayalimdeki Bozcaada çok gelişmemiş bir yer. içimden ''ne kadar güzel olabilir ki'' diyorum ama daha karaya ayak basmadan ne kadar güzel bir yere geldiğimi anlıyorum.

Bozcaada Sahili

Geyikli'den feribota binip Bozcaada iskelesine ulaşıyoruz, yolda otelimizi ayarlamıştık. Otel sahibi Yurdakul abi bizi iskelede karşılıyor ama ne karşılama, Cumhurbaşkanı mı geldi biz mi geldik belli değil. Müthiş sıcakkanlı bir abimiz. Efharisto Otele varıyoruz kurabiyeler şaraplar muhabbet derken odayı görmemiz yarım saatimizi alıyor.

Otele yerleştikten sonra Bozcaada'da Türk mahallesi ve Rum mahallesi diye iki mahalle olduğunu öğreniyorum. Tavsiye üzerine Rum mahallesinden başlıyoruz. Sokaklar çok güzel, evler boyalı ve iyi korunmuş. Tabi Rum vatandaşların sayısı maalesef çok çok az. Meryem Ana Kilisesi cemaat olmadığı için kapalı durumda. Ara sokaklarda şarap evleri, kafeler, restoranlar karşımıza çıkıyor, hepsi çok güzel yerler ama kış nedeni ile çoğu kapalı.

Bozcaada Türk Mahallesi

Türk mahallesine geçiyoruz orasıda iyi korunmuş ve evler çok güzel. Burada iki cami var biri Köprülü Mehmet Paşa Camii diğeri  Alaybey Camii. Aslında bu Türk-Rum mahallesi ayrımını söylemeseler anlamınız mümkün değil ikisi de iç içe. İlçe merkezi küçük olduğu için yürümesi kolay hatta bir bisikletiniz varsa en rahat ulaşım aracınız olabilir. Tabi biz aynı yerde gide gele yüzümüz eskidi, kışın gitmenin bir avantajı olarak esnaf ile anında kanka olduk. onlarında canı sıkılmış :)

İstanbul sermayesi bozcaada üzerinde etkili. Bir çok istanbullu yatırımcı burada işletmeler açmış. Normalde fiyatları bir anda coşturdukları için kızıyorum fakat gittikleri yerler en azından biraz daha bakımlı oluyor. İzmir alaçatı'da bunu gördük. Eskiden bakımsız durumundaki evler şimdi pansiyon oldu ve bir anda alaçatının çehresi değişti.

Bozcaada Kalesi
Biz bozcaada'da kaldığımız süre boyunca hiç sıkılmadık. Esnafı ve ada halkı sıcakkanlı ve güler yüzlü insanlar. Hepsine çok teşekkür ederiz.

Son olarak Bozcaada'nın kedilerinden de bahsetmeliyim. Adada ciddi bir kedi nüfusu var. Benim gibi kedi sever biri için burası cennet. Her yer kedi! Bence aralarından aday çıkarsalar belediye başkanlığını rahat kazanırlar. :)

Bozcaada Kedilerinin saldırısına uğramam! :)

Bozcaada'da gezilecek yerler

1. Tarihi Bozcaada sokakları
2. Meryem Ana Kilisesi
3. Şarap Fabrikaları ve evleri
4. Ayazma Plajı
5. Akvaryum Koyu
6. Bozcaada Kalesi

Bozcaada'ya nasıl gidilir?

Çanakkale İzmir yolunda Geyikli Bozcaada tabelalarını takip edeceksiniz. Eğer Çanakkale merkezden giderseniz yaklaşık 52 km uzaklıkta. İzmir yönünden geliyorsanız Ezine İlçesine yaklaştığınızda Bozcaada Feribotu - Geyikli tabelasından sola döneceksiniz.

Bozcaada'ya arabalı feribotlar ile geçiliyor.

Geyikli Bozcaada feribotu hareket saatlerini aşağıdaki linkten görebilirsiniz.